ZeynZeyn

Christopher Robertson Baritono

Christopher Robertson ha sviluppato una notevole carriera internazionale cantando ruoli importanti nei teatri più importanti del mondo, come: Teatro alla Scala di Milano, Royal Opera Covent Garden di Londra, Bayerische Staatsoper, Monaco di Baviera, Deutsche Staatsoper di Berlino, Teatro Real di Madrid, Teatro Liceo di Barcellona, ​​MET di New York, San Francisco Opera, il Maggio Musicale fiorentino, Palau delle Arti a Valencia, Opera Frankfurt, Opera di Lipsia, NYCO, Houston Grand Opera, Washington National Opera, Opera di Philadelphia, ENO Londra, Teatro dell’Opera di Roma, Teatro Regio di Torino, Teatro San Carlo di Napoli, Teatro Carlo Felice di Genova, Teatro Massimo di Palermo, Teatro de la Maestranza a Siviglia, Oviedo Opera, ABAO e Teatro Arriaga di Bilbao, Palau de la Musica a Barcellona, Opera du Bordeaux, Montpellier Opera, Montreal Opera, Theatre Royal di Copenhagen, National Opera di Varsavia, Flanders Opera, Teatro Municipal di Santiago in Cile, Teatro Municipal di Rio de Janairo, Opera Nazionale del Giappone, Israeli Opera a Tel Aviv, l’Opera Nazionale di Grecia, Festival di Wexford, Philadelphia Orchestra, Het Concertgebouw ad Amsterdam, BBC Orchestra, Orchestra della RAI, Schleswig-Holstein Festival, Aspen Music Festival, Baltimora Orchestra, etc.
Dopo il debutto di successo come Falstaff e Gianni Schicchi, Robertson include nel suo già vasto repertorio caratteristico ruoli comici da baritono e bass-baritone: Alcindoro, Bartolo, Alfonso, Fra Melitone, Don Magnifico, Don Pasquale, Don Trombonok, Mustafà, Dulcamara, Musiklehrer, il barone Zeta, Sacrestano, Geronte, Comte des Grieux, Le Bailli, Luther / Crespel, Michonet, etc. Continua a cantare inoltre alcuni dei suoi precedenti ruoli con particolare attenzione alla parte di carattere maturo come Sprecher, Monterone, Don Fernando, il barone Douphol, Marchese de la Force, Zuñiga, etc.
Robertson ha lavorato con direttori del calibro di Riccardo Muti, Lorin Maazel, James Levine, Charles Mackarras, Yuri Temirkanov, Jesus Lopez Cobos, Kent Nagano, James Conlon, Antonio Pappano, Jeffrey Tate, Richard Bonynge, Daniel Oren, Charles Dutoit, Neeme Järvi, Donald Runnicles, Josep Pons, Andrew Litton, Juanjo Mena, Pedro Halffter, Cristóbal Soler, Marco Armiliato, Fabio Biondi, Ulf Schirmer, Gary Bertini, Nicola Luisotti e Carlo Rizzi, etc. E per la regia di Franco Zeffirelli, Emilio Sagi, Robert Carson, Davide Livermore, Thaddeus Strassberger, Francesca Zambello, Jonathan Miller, Pier Luigi Pizzi, Elijah Moshinsky, Willy Decker, Andres Homoki, John Cox, John Copley, Danielle Abbado, Achim Freier, Sandro Sequi e Yannis Kokkos.
Tra le registrazioni commerciali che ha inciso, segnaliamo Les Dialogues des Carmelites con l’Orchestra e il Coro del Teatro alla Scala di Milano con Riccardo Muti, I Puritani con Richard Bonynge, Die Aegyptische Helena con l’Orchestra Sinfonica americana e Plump Jack con l’Orchestra e il coro di RB Baviera di Munich diretti da Ulf Schirmer.
Ha chiuso la stagione 2017/18 cantando il titolo Falstaff di Verdi al Festival d’Ibiza, una serie di recital con il pianista Ruben Fernandez-Aguirre al Musika-Musica di Bilbao, è tornato alla Settimana di Musica Sacra Cuenca a cantare il Requiem di Mozart, un concerto di Mendelssohn Lauda Sion presso l’Auditorio Nacional di Madrid e il ruolo di Der Sprecher in Die Zauberflöte di Mozart con Josep Pons al Festival di Peralada. I suoi prossimi impegni per la stagione 2018-19 includono: Symphony No. 3 “Espansiva” di Nielson con l’Orchestra Sinfonica della Galizia con il M° Andrew Litton e il suo ritorno al Teatro Nazionale per il Messiah di Handel. Ritorna al Teatro Arriaga con una produzione di Calixto Bieito di Mendi-Mendiyan di Usandizaga e farà il suo debutto al Teatro de la Zarzuela con Mirentxu di Guridi.

20, 22 Giugno

Interpreterà Juan Cruz in Mendi Mendiyan, opera di Jose Maria Usandizaga. Dirige il Maestro Nielsen, regia di Bieito.
2019

Empty tab. Edit page to add content here.

The Adobe Flash Player is required for video playback.
Get the latest Flash Player or Watch this video on YouTube.

The Adobe Flash Player is required for video playback.
Get the latest Flash Player or Watch this video on YouTube.

Christopher Robertson has developed a remarkable international career singing important roles at the most important theaters in the world, such as: Teatro alla Scala in Milan, Royal Opera Covent Garden in London, Bayerische Staatsoper in Munich, Deutsche Staatsoper in Berlin, Teatro Real in Madrid, Liceu in Barcelona, ​​MET in New York, San Francisco Opera, Maggio fiorentino in Florence, Palau des artes in Valencia, Opera Frankfurt, Opera in Leipzig, NYCO, Houston Grand Opera, Washington National Opera, Philadelphia Opera, ENO London, Teatro dell’Opera in Roma, Teatro Regio in Turin, Teatro San Carlo in Naples, Teatro Carlo Felice in Genoa, Teatro Massimo in Palermo, Teatro de la Maestranza in Seville, Oviedo Opera, ABAO and Teatro Arriaga in Bilbao, Palau de la Musica in Barcelona, ​​Opera du Bordeaux, Montpellier Opera, Montreal Opera, Theater Royal in Copenhagen, National Opera in Warsaw, Flanders Opera, Teatro Municipal in Santiago – Chile, Teatro Municipal of Rio de Janeiro, National Opera of Japan, Israeli Opera in Tel Aviv, the National Opera of Greece, Wexford Festival, Philadelphia Orchestra, Het Concertgebouw in Amsterdam, BBC Orchestra, RAI Orchestra, Schleswig-Holstein Festival, Aspen Music Festival, Baltimore Orchestra, etc.
After the successful debut as Falstaff and Gianni Schicchi, Robertson includes in his already vast repertoire characteristic comic roles for baritone and bass-baritone: Alcindoro, Bartolo, Alfonso, Fra Melitone, Don Magnifico, Don Pasquale, Don Trombonok, Mustafà, Dulcamara, Musiklehrer, the baron Zeta, Sacristan, Geronte, Comte des Grieux, Le Bailli, Luther / Crespel, Michonet, etc. He continues singing some of his previous roles with particular attention to the mature characters as Sprecher, Monterone, Don Fernando, Baron Douphol, Marchese de la Force, Zuñiga, etc.
Robertson has worked under the baton of conductors such as Riccardo Muti, Lorin Maazel, James Levine, Charles Mackarras, Yuri Temirkanov, Jesus Lopez Cobos, Kent Nagano, James Conlon, Antonio Pappano, Jeffrey Tate, Richard Bonynge, Daniel Oren, Charles Dutoit, Neeme Järvi , Donald Runnicles, Josep Pons, Andrew Litton, Juanjo Mena, Pedro Halffter, Cristóbal Soler, Marco Armiliato, Fabio Biondi, Ulf Schirmer, Gary Bertini, Nicola Luisotti and Carlo Rizzi, etc. and he has been directed by Franco Zeffirelli, Emilio Sagi, Robert Carson, Davide Livermore, Thaddeus Strassberger, Francesca Zambello, Jonathan Miller, Pier Luigi Pizzi, Elijah Moshinsky, Willy Decker, Andres Homoki, John Cox, John Copley, Danielle Abbado, Achim Freier , Sandro Sequi and Yannis Kokkos.
Among the commercial recordings that he recorded, we point our Les Dialogues des Carmelites with the Orchestra and Chorus of the Teatro alla Scala in Milan with Riccardo Muti, I Puritani with Richard Bonynge, Die Aegyptische Helena with the American Symphony Orchestra and Plump Jack with the Orchestra and the choir of RB Baviera of Munich directed by Ulf Schirmer.
He finished the season 2017/18 singing Falstaff by Verdi at the Ibiza Festival, a series of recitals with the pianist Ruben Fernandez-Aguirre at the Musika-Musica in Bilbao, he then returned to the Week of Sacred Music in Cuenca to sing the Mozart’s Requiem, Lauda Sion by Mendelssohn at the Auditorio Nacional in Madrid and the role of Der Sprecher in Mozart’s Die Zauberflöte with Josep Pons at the Peralada Festival. His upcoming engagements for the 2018-19 season include Nielson’s Symphony No. 3 “Expansive” with the Galician Symphony Orchestra with M°Andrew Litton and his return to the National Theater for Handel’s Messiah. He returns to the Teatro Arriaga with a production of Calixto Bieito of Mendi-Mendiyan by Usandizaga and he will make its debut at the Teatro de la Zarzuela with Mirentxu by Guridi.