ZeynZeyn

Alessandra Di Giorgio Soprano

Nella stagione 2020/21, Alessandra di Giorgio ha preso parte al Concerto di Gala al Teatro Lirico di Cagliari, diretta da Giampaolo Bisanti. Nel novembre 2019, ha registrato il suo primo CD con Brilliant Classic come Santuzza in Cavalleria Rusticana insieme alla Berliner Symphoniker, produzione che la vedrà nel maggio 2021 sul palco della Berliner Philharmonie. Ha debuttato al Festival di Bayreuth in occasione del 150 ° anniversario della nascita di Siegfried Wagner e ha cantato allo storico Markgräfliches Opernhaus nella produzione An allem ist Hütchen schuld e nel Gala Concerto dedicato al compositore Windows Defender. Ha cantato nella produzione di Rainulf und Adelaisa nel ruolo di Sigilgaita ed è stata la Regina di Saba di K.Goldmark al prestigioso Klosterneuburg di Vienna, organizzato dal Pianopianissimo-musiktheater München sotto la direzione di Peter P. Pachel. Considerato uno dei suoi ruoli distintivi, Alessandra Di Giorgio ha eseguito nel novembre 2019 il Verdi Requiem al Bruckenerhaus Linz.

Partecipa alla serie dei Concerti avvenuta nel maggio 2018 alla Philharmonie de Paris, al Festival di Versailles, alla La Seine Musicale Paris con l’Orchestre National d’Ile-de-France diretta dal M ° Enrique Mazzola, opera eseguita anche nella Cattedrale di Aquisgrana, a Friburgo e in Calabria: successo altamente celebrato come “a tragedienne, con un registro ricco capace di esprimere toni armonici profondi e acuti scintillanti. Supportata dall’immensa tavolozza sonora dell’orchestra, abbraccia il pulpito e incarna la nobiltà oltre che la profonda drammaticità del testo Kara Poker. La sua vasta esperienza nell’interpretazione dei ruoli operistici verdiani è mostrata attraverso questo drammatico ruolo e nelle linee meravigliosamente guidate”.

Ha interpretato Lady Macbeth in Macbeth al Theater Aachen e Stadtstheater Cottbus, Germania: “una voce con note alte impressionanti (incluso un re bemolle acuto), per una sensuale e vibrante Lady Macbeth. Nella cavatina “Vieni t’affretta …” pone grandi salti di tono con tale perfezione vocale, che non sia udibile alcuna interruzione tra le note alte e basse 자바 blob 파일 다운로드. Ogni nota che canta è intensa di sentimenti, le note alte sono brillanti e chiare e il suo gioco nel registro basso, con la sua voce cupa, paga sempre” (Opera Magazine).

Tra le interpretazioni passate: Trittico di Puccini al Teatro Bonn, Aida al Teatro Nazionale di Belgrado e all’Opera Craiova, Santuzza in Cavalleria Rusticana di Mascagni, Carmen (descritta da Opernglas come “una Carmen assolutamente autentica” e lodata da Grenzecho Net per la sua “rappresentazione avvincente di tutte le sfumature erotiche, sciolto arte della seduzione con una voce opulenta corposa, elegante leggerezza e un bel canto legato”)

Tra i suoi più grandi successi: Don Carlo, Tannhäuser, Norma, Tristan und Isolde, Ariadne auf Naxos, Hänsel und Gretel, Mefistofele, Handel Ariodante, Incoronazione di Poppea.

Tra i concerti: 8ª Sinfonia di Mahler, 9ª Sinfonia di Beethoven, Lieder aus La gente di Jiddischer Poesie di D. Shostakovich e il Wesendonck Lieder di Wagner Ebriani.

Fino al 2017 è stata parte dell’ensemble del Teatro di Aachen (G), subito dopo aver terminato i suoi studi al Conservatorio di musica di Mannheim 2012.

Le partecipazioni ai festival di Alessandra Di Giorgio sono numerose: Festival Frühling di Heidelberg, Festival di Versailles, Düsseldorf Musik Festival, Gala di Bucarest in Romania, Festival di Baden Baden, Festival Kurpark Classix Aachen, “Mermer i zvuci” Arandjelovac (Serbia).

Vincitrice del Concorso Internazionale di Capodanno di Vienna 2018, ha cantato al Concerto di Gala del Konzertsaal der Wiener Sängerknaben accompagnata dalla Wiener Stadtorchester 버즈 전곡 다운로드. Tra i tanti premi, le è stato assegnata la medaglia d’oro al prestigioso Concorso Lirico Internazionale 2010 “Hariclea Darclee” a Braila (Romania) con Nicolae Herlea come presidente di giuria, il terzo premio nel 2010 e il Premio speciale assegnato da Joan Sutherland nel 2007 all’International Concorso “Amici della Musica”, Alcamo (Italia).

Alla Mannheim University of Music and Performing Arts (2009-2012) invece ha ricevuto il Wilhelm Müller Borsa di studio della Fondazione.

In 2020/21 season, Alessandra di Giorgio appeared in a Gala Concert at Theatro Lirico di Cagliari, conducted by Giampaolo Bisanti. In november 2019, has recorded her first CD under Brilliant Classic as Santuzza in Cavalleria Rusticana together with the Berliner Symphoniker. Its presentation konzert will see her in May 2021 on the stage of the Berliner Philharmonie 카카오 택시 다운로드.

In 2019 she debuted at the Bayreuth Festival in occasion of the 150th anniversary of the birth of Siegfried Wagner and has sung at the historical Markgräfliches Opernhaus in the production of his opera An allem ist Hütchen schuld as well as in the Gala Concert dedicated to the composer. She sang in the production of another Siegfried Wagner’s Operas, Rainulf und Adelaisa in the role of Sigilgaita; the Queen of Saba by K. Goldmark at the prestigious Klosterneuburg in Vienna, organized by the Pianopianissimo-musiktheater München under the direction of Peter P. Pachel. Considered one of her signature roles, Ms Di Giorgio performed in November 2019 Verdi Requiem at the Bruckenerhaus Linz.

Among previous interpretations: the Concert series that took place in May 2018 which included the Philharmonie de Paris, the Versailles Festival, the La Seine Musicale Paris with the Orchestre National d’Ile-de-France under the baton of M° Enrique Mazzola and at the Aachen Cathedral, in Freiburg and in Calabria: her great success was highly celebrated as “ a tragedienne, with a rich register capable of expressing wadded deep harmonic tones and even subterranean groans as well as high shimmering notes 고기굽기 게임 다운로드. Supported by the immense sound palette of the orchestra, she embraces the pulpit and embodies the nobility as well as the profound af fliction of the text. Her broad experience in interpretation of the verdian operatic roles, shows throughout this dramatic piece in the beautifully guided lines.”

In 2018/2019 Ms Di Giorgio sang her second production of Macbeth (Theater Aachen and Stadtstheater Cottbus, Germany) as Lady Macbeth. Opera Magazine describes her as “a voice with impressive top notes (including a high D flat) which makes for a sensuous and vibrant Lady Macbeth” german files. In the cavatina “ Vieni t’affretta…” she places the large tone jumps with such vocal perfection, that no break between high and low notes is audible. Every note she sings is intense with feelings, high notes are brilliant and clear in fortissimo and her toying in the low register, with her dusky voice, always pays off.”

Ms Di Giorgio was further to be heard in Trittico Puccini at Theater Bonn, Aida at the National Theater of Belgrade and at the Opera Craiova, Santuzza in Cavalleria Rusticana, Carmen (she has been depicted by Opernglas as “an absolutely authentic Carmen” and praised by Grenzecho Net for her “gripping depiction of all erotic Nuances, loose art of seduction with a full-bodied opulent voice, elegant lightness and beautiful legato singing”).

Among her greatest successes: Don Carlo, Tannhäuser, Norma, Tristan und Isolde, Ariadne auf Naxos, Hänsel und Gretel, Mefistofele, Ariodante and in Monteverdi’s Incoronazione di Poppea your phone charge.

Amidst the concerts: 8th Symphony of Mahler, 9th Symphony of Beethoven, Lieder aus Jiddischer folks Poesie by D.Shostakovich and the Wesendonck Lieder by Wagner. Until 2017, she has been part of the ensemble directly upon finishing her studies at the Music Conservatory in Mannheim 2012.

The appearances in prestigious Music Festivals include: the Heidelberg Frühling Festival, Versailles Festival, Düsseldorf, Musik Festival, Bucharest Gala in Romania, Baden Baden Festival, Open air festival Kurpark Classix Aachen, “Mermer i zvuci” Arandjelovac (Serbia).

Winner of the Vienna International New Years Competition 2018, has sung at the Gala Concert in the Konzertsaal der Wiener Sängerknaben accompanied by the Wiener Stadtorchester 지니모션 다운로드. She was awarded The Gold Medal Prize at the prestigious 2010 International Opera Competition “Hariclea Darclee” in Braila (Romania) with Nicolae Herlea as president of the jury, and the third prize in 2010 and the special Prize awarded by Joan Sutherland in 2007 at the International Competition “Amici della Musica”, Alcamo (Italy).

At the Mannheim University of Music and Performing Arts (2009-2012) instead she was the recipient of the Wilhelm Müller Foundation Scholarship.

« 1 di 2 »

The Adobe Flash Player is required for video playback.
Get the latest Flash Player or Watch this video on YouTube.

The Adobe Flash Player is required for video playback.
Get the latest Flash Player or Watch this video on YouTube.

The Adobe Flash Player is required for video playback.
Get the latest Flash Player or Watch this video on YouTube.